حدیث روز :

پیامبراکرم (ص) می فرمایند:
« من احبّ فاطمة ابنتی فهو فی الجنة معی و من ابغضها فهو فی النار »
هرکسی فاطمه (س) دخترم را دوست بدارد در بهشت با من است و هرکس با او دشمنی ورزد در آتش جهنم است . ( بحارالانوار ج47 ص 116)

۱۳۹۱ فروردین ۱۴, دوشنبه

تست هوش

شخصی به رفیق خودش گفت :
یک سوم آنچه تو داری با تمام آنچه من دارم قیمت این اسب است و یک چهارم آنچه من دارم با تمام آنچه که توداری باز قیمت این اسب است .
سئوال : هریک چقدر پول دارند ؟ و قیمت اسب چقدر است ؟
دوستان پاسخ بعد از یک هفته در پست قرار خواهد گرفت ، شما می توانید میزان هوش خود را بسنجید امتحانش مجانیست ؟

۱۳ نظر:

ناشناس گفت...

8,000
9,000

asb: 11,000

ناشناس گفت...

من 9/8 تو پول دارم. يعين پول من هر چي باشه ضريبي از عدد8 و پول تو هر مقدار كه باشه ضريبي از عدد 9. مثلن من 80 تومن پول دارم اون موقع تو 90 تومن پول خواهي داشت.

از تبار فامرین گفت...

از بین نظراتی که ارسال شده فقط یک نفر درست پاسخ داده ، که من آفرین می گم بهش ولی الان نظرش را اعلام نمی کنم به قول قدیمی ها معما چو حل شود آسان شود

ناشناس گفت...

خودت میدونی اصلا ، مارا گرفتی من الان با خانوم دعوا شده سر این موضوع جوابو بگو شر بخوابه حاجی جون تا یک هفته دیگه کار ما به طلاق می رسه

ناشناس گفت...

بگو دیگه خیال همه رو راحت کن
بسکه فکر کردم خسته شدم

ناشناس گفت...

من هشت تومن وتو نه تومن وقىمت اسب يازده تومن

از تبار فامرین گفت...

دوستان تا الان فقط دونفر جواب درست دادن یه چند دقیقه صبر کنید دیگه چاره ندارم مجبورم جواب درست را منتشر کنم بحث داره بالا می گیره

ناشناس گفت...

ای بابا حاجی
دهنه ما رو سرویس کردی بگو دیگه

از تبار فامرین گفت...

چی کار کنم این به خاطر روی گل اونایی که فکر کردن و جواب را پیدا کردن ، نه اونایی که اصلا فکر نکرده میخوان به جواب برسن از همه کسانی که در این باره فکرشون را به کار انداختند تشکر می کنم

ناشناس گفت...

پول من 8000
پول تو 9000
قیمت اسب 11000

آسون بود!

ناشناس گفت...

این دو معادله و سه مجهول داره .مجهولها اینها هستند پول من؟ پول تو؟ ارزش اسب؟
ممکن نیست که به عدد برسی
این هم معادلات زیر:
x/3 +y = horse
x+y/4=horse

همون طور که میبینی با دو معادله نمیشه سه مجهول رو جواب داد.

ناشناس گفت...

(let's imagine the horse woerths $M, to simplify calcs we consider M=1
simply replacing (considering))same values as an integer

1/3x+y=1
x+1/4y=1

so

y=1-1/3x

put that in the second equation

x+1/4(1-1/3x)=1

do the calcs, so

x=9/11

put this value in one of the equations

y=8/11

back to any equations and considering we are talking about a horse that should be counted as an integer (not a real number), the only valid number for M would be 11 and the x and y would be 8 and 9 receptively

x=9
y=8
horse value= 11

ناشناس گفت...

This was has to be added to prev comment to complete the answer,

now if you remember, we considered M=1 cause we were sure the horse number is an integer, and we chosed 1

replacing 1 with M you would have

x=9M
y=8M
Horse Value=11M
and M is an Integer (i.e. 1, 2, 3, 4, ...)