حدیث روز :

پیامبراکرم (ص) می فرمایند:
« من احبّ فاطمة ابنتی فهو فی الجنة معی و من ابغضها فهو فی النار »
هرکسی فاطمه (س) دخترم را دوست بدارد در بهشت با من است و هرکس با او دشمنی ورزد در آتش جهنم است . ( بحارالانوار ج47 ص 116)

۱۳۹۱ فروردین ۱۶, چهارشنبه

رابطه دست دادن با نامحرم و خدا در سه پلان

پلان اول :

وقتی می خواستم از فرانکفورت بیام ونکوور ، هر یک ساعت یک بار میهماندار هواپیما می اومد با کلی نوشیدنی و نوشابه و غیره ... شروع می کرد پخش کردن به مسافرها ولی من به جز آب هیچی نمی خوردم و چندبار هم که غذا دادند یکباریش مرغ بود خوردم ، این مهمانداره دیگه خیلی تعجب کرده بود که همه دارند کلی سفارش می دن و می خورن و حال می کنن. من در حدود 10 ساعت پرواز فقط یک مقدار مرغ خورده بودم و چند لیوان آب ، وقتی رسیدیم فرودگاه ونکوور داشتم از هواپیما پیاده می شدم این خانوم مهمانداره هم دم در خروجی هواپیما ایستاده بود وقتی خواستم بیام بیرون دستش را دراز کرد با من دست بده من دست ندادم و گفتم من با زنهای نامحرم دست نمی دم و پیاده شدم و اون هم فقط لبخند می زد  ok very nice یکی از کسانی که با من همسفربود شاهد این صحنه بود بعدش از من گلایه می کنه و آخرش محکوم می شم به متحجر و اممول و عقب افتاده و بی فرهنگی .
بهش می گم : طبق اعتقاد من دست دادن با زنان نامحرم حرامه ، کار ندارم که آیا این عقیده من درسته یا نه ولی به هرحال دستور خداست . جواب میده : دیگه اینجا خدا این چیزها را گناه حساب نمی کنه اون واسه ایرانه نه اینجا.


پلان دوم :


چند روزه رسیدیم رفتم یه فروشگاه یه گوشی و با یه خط بخرم که آدرسش را یک نفر داده بود و گفته بود میری فلان فروشگاه پیش خانوم فلانی و فارسی زبان هست کاملا توضیح میده برات و راهنمائیت می کنه . پرسون پرسون بالاخره اون خانوم را پیدا می کنم بهش سلام میدم جواب سلامو می ده و دستش رو دراز می کنه با من دست بده ، ( من هم اون روز بدون لباس روحانیت رفته بودم ) بهش می گم : بخشیید خانوم من با خانوم های نامحرم دست نمی دم . لبخند تلخی می زنه و میگه من در خدمتتون هستم و می پرسه تازه اومدین ؟
می گم : بله ، چند روزه اومدم . می گه : پس همونه که دست نمی دین یه کم بگذره خیلی راحت این موضوع براتون حل میشه و عادی میشه و... خلاصه بهش می گم من تا الان با هیچ زن نامحرمی دست ندادم خودش برام یه رکورده اونهم در اوج جوانیم حالا که دیگه افتادم سراشیبی پیری حیف با این کار رکوردمو خراب کنم و ثانیا بالاخره خدا اینجا هم هست گناه ، گناهه فرقی نداره .
میگه : این آخوند بازی ها را باید بذارید تو همون ایران و... بعد میگه خدا هم تو اینجا کاری به این چیزها نداره و بعدش گر خواهی نشوی رسوا هم رنگ جماعت شو....
بگذریم خلاصه یه خط به ما داد با یه گوشی بنا شد من ماهی 75دلار بدم و با اون ویژگیهای که من گفتم و اون قبول کرد ولی من از اون چیزی هم که خودش گفته بود روی پلن من بود استفاده نکردم قبضش ماشاالله از 120 دلار در ماه کمتر نمیاد چندبار هم زنگ زدم میگه من کاری نیستم می تونی بری شکایت کنی از اپراتور و... بماند




پلان سوم :


تازه ثبت نام کردم کلاس زبان انگلیسی ، سر ساعت ، سر کلاس حاضر می شم خانوم معلم می یاد سر کلاس چون من تازه رفتم و جدید هستم منو نمیشناسه و می پرسه : اسمت چیه ؟ اسممو می گم و باید لبخند میاد سمت من ( به خدا تو دلم گفتم این الان می خواد با من دست بده ) درست حدس زده بودم دستش را آورد با من دست بده من سریع گفتم : ببخشید من مسلمان هستم و مذهب من اجازه نمیده با زنهای نامحرم دست بدم بخشید عذر می خوام ، یکم با تعجب نگاه می کنه و با لبخند میگه شما ببخشید .
نگاه می کنم به اطرافم می بینم همه بد جوری منو نگاه می کنن بخصوص این ایرانی های عزیز انگار قتل انجام دادم.
زنگ تفریح میشه میرم بیرون یکی به من میگه آقا رفتارت درست نبود و خیلی زشت بود و...
بهش می گم : من که نمی تونم پا رو اعتقادم بذارم بالاخره دستور خداست نمی تونم که بخاطر خوش اومدن دیگران دستور خدا را تعطیل کنم ثانیا من خیلی مودبانه به اون خانوم علت دست ندادنمو توضیح دادم و عذر خواهی هم کردم و...
می گه : اینجا شما حق ندارید از این کارها بکنید شما اعتقادتو داشته باش ولی باید با فرهنگ اینجا خو بگیری
می گم : مسلمانی ، می گه : بله ، می گم : خب دست دادن با نامحرم گناه داره یا نه ؟
می گه : آره ولی نه اینجا تو ایران بودیم گناه داشت و...




پلان آخر :


طبق فتوای این بزرگان من فقط باید یکی از این چند راه را انتخاب کنم :
1- خدایی که در ایران است بسیار خشن و دستوراتش هم خشن است و هر کشوری خدای خاص خود را دارد مثلا عربستان یک خدا دارد و چین یک خدایی دیگر هند یک خدایی دیگر و کانادا هم یک خدایی دیگر دارد و...چرا که دست دادن با زن نامحرم از نظر این خداها اشکالی ندارد ولی خدا در ایران آنرا جائز نمیداند .
2- اینکه قبول کنم خدا قدرتش ضعیف شده و محصور در مرزهای جغرافیایی شده و هر مرزی خدای خود را دارد یعنی اینکه مشرک شوم و شریک برای خدا بتراشم .
3- یا اینکه بپذیرم در اسلام کتاب خدا و احکام آن دوجور است قرآنی برای ایران یا هر کشور مسلمان دیگری و قرآن و احکام دیگری برای کشورهای غیر اسلامی وجود دارد.
4- اینکه اجتهاد به رای کنم و خودمو به قول دوستان رسوای عالم نکنم و هم رنگ جماعت بشم خدا هم که ارحمن الراحمین هست     و هر کجا که دیدم هم رنگ مردم نیستم خدا و دین خدا را تعطیل کنم تا رسوا نشم هم به خودم برنخوره هم دیگران دیگه بهم متحجر و اممل و عقده ای نگن .
5- اینکه به عقلم که با تحقیق و علم به این نتیجه رسیده که من عقیده ام نسبت به مذهبم حق و درست است رجوع کنم و برای عقیده خودم احترام قائل باشم (بنظرم کسی که به عقیده خودش احترام قائل نیست چطور می خواهد به عقیده دیگران احترام بگذاره) و قرص و محکم پای عقایدم بایستم و هزینه اش را پرداخت کنم  چون از دو حالت خارج نیست :
اول : یا عقیده وراه من درست است که خب با این عقیده ام به سعادت و خوشبختی خواهم رسید .
دوم : عقیده و راهم اشتباه است خب باز هم در این حالت اگر من عمل به عقیده ام نکنم عذاب می کشم و احساس خوشبختی و سعادت نخواهم کرد چرا که خلاف عقلم دارم عمل می کنم ، یعنی عقلم بهم میگه راهم درسته حالا من به عقیده عمل کردم و آخرش معلوم شد که به قول خودمونی همش دروغ بود و هیچ خبری نشد در این صورت هر عاقلی من را سرزنش نمی کنه چونکه به حرف عقلم عمل کردم اگر عمل نمی کردم مستحق سرزنش بودم .


بنابراین به این نتیجه رسیدم مو به موی احکام مذهبم که عقیده من است را تا آنجا که در توانم هست انجام می دهم و ذره ای هم کوتاه نخواهم آمد و خدای من خدایست که در همه جا حضور دارد و شاهد و ناظر من است دیگران اگر خدایشان متفاوت است به من هیچ ربطی ندارد عقایدشان برای من نیز محترم است و هر کسی مسئول اعمال خودش می باشد و برام مهم نیست که در راه عقیدم به چه القابی ملقب شوم مثل متحجر و عقده ای و غیره و... دیگران مهم نیستند مهم خداست که باید ازمون راضی باشه و در جواب این مثل که گر خواهی نشوی رسوا هم رنگ جماعت شو باید عرض کنم:
من در این دنیا به خاطر عقیده ام رسوای عالم بشوم بهتر از این است که پیش خدا و اهل بیت (ع) در قیامت رسوا شوم .

۸ نظر:

ناشناس گفت...

بسیار کار خوبی میکنید که عقایدتان را پنهان نمی کنید. آدم خوب هست همانی باشد که هست. دروغ و ریا عناصر بدی هستند. امیدوارم روزی در کشور خودمان هم اگر کسی عقیده ای مخالف ما داشت به آن احترام بگذاریم، نه اینکه سعی کنیم او را با زور به رفتاری خلاف عقیده اش مجبور کنیم. مثلا اگر کسی به حجاب اعتقادی ندارد چه لزومی دارد که به زور حجاب بر سر کند؟ شاید خدای او فرق دارد.
سفر برای یک روحانی بسیار آموزنده و جالب است و توصیه میکنم از مردم دیگر کشورها دوری نکنید و پای صحبتشان بنشینید.
یا حق

ناشناس گفت...

besiar kare khoobi mikonid. in adamha ro ba farhang aghab mooned va vahshie khodetoon ashna mikonin. fargh shoma ba baghie ine ke ba dast dadan be yek khanoom, hali be hali mishin. omidvaram roozi berese ke yfaghat ye kam saretoon ro az laketoon biarin biroon, va bebinin baghie che joori daran zendegi mikonan, bedoon inke azari be digaran beresoonan, va azashoon yad begirin

ناشناس گفت...

سلام
در کجای قران و کدوم ایه ذکر شده که با زنان نامحرم دست ندهید من که پیدا نکردم
شما اگر منظورتان از رویه پیامبر هم باشد که مطابق با عرف هر اجتماع عمل میکرد و اگر هم که میخواهید فقط سنت را عمل کنید کاسه ایی اب به همراه خود میبردید و دست خود را درون ان میزدید و به انها نیز میگفتید من تابع عرف 1425 سال پیش هستم و شما هم با منهمراهی کنید و دست خود را در کاسه اب فرو کنید

از تبار فامرین گفت...

دوستان عزیز و گرامی
نظرات شما برای من قابل احترام است ولی من در پست ارسالی نوشتم که من به این موضوع اعتقاد دارم حالا چه درست و چه غلط .
آیا من حق و اختیار دست دادن خودم را از نظر شما دارم یا نه ؟
خب وقتی شما می گویید عقاید ما درست است و مثل اون کاربر محترم منو عقب افتاده و وحشی معرفی می دونه اینجا کشور آزادی ایست چرا من تظاهر به کاری کنم که دوست ندارم آیا من حق این را دارم که آن طوری که دوست دارم زندگی کنم ؟
در ضمن دست ندادن من موجب آزار و اذیت کسی نمی شه و اگه خانومی می خواد با من دست بده فقط به دلیل اینکه احساس نکنه که مثلا من عمدا دست ندادم و خواستم تحقیرش کنم بهش خیلی مودبانه و با عذرخواهی می گم مذهب من اجازه نمیده اینکار رو بکنم .
این نه توهین به کسی هست نه دشمنی با کسی عکس این موضوع هم صادق است یعنی وقتی برفرض من با خانومی دست نمی دم ناراحت میشه خب اگه اون دست بده به من ، من ناراحت می شم چون دارم خلاف عقیده ام رفتار می کنم بنابراین بهترین راه اینه که به عقاید همدیگر احترام بگذاریم ولو اینکه من الان در اینجا در اقلیت هستم بنظرم دوستان این حق را برای من و هر کسی دیگه که مثل من فکر می کنه را باید قائل بشن

evely گفت...

با درود به این دوست روحانی ، به نظر من کار شما هیچ ایرادی ندارد و هر کسی که دست ندادن شما را با خانمها نادرست می داند این ناشی از حقیر بودن خود اوست. البته باید خدمتتان عرض کنم که من آدم مذهبی نیستم و برایم دست دادن با خانمها ایرادی ندارد ولی این حق را برای افراد مذهبی قایلم که مطابق دستور مذهب خود رفتار کنند. موفق باشید

ناشناس گفت...

Dame shoma garm, bar asas e osool e liberalism e khode inhaaa kare daghigh va dorosti anjam midid

ناشناس گفت...

با سلام و خید مقدم به ونکور..بنظرم در این پست شما نکاتی است که از باب ادب عرض می کنم:
1- حقیقتا در حدود 20 سال مسافرت هوائی طولانی مدت این اولین مطلبی است که اینچنین میبینم..بنظرم این تجربه شما برای دیگران هم غریب باشد..به هر حال بدون پرداختن به جزئیات بنظر می رسد که مقصود حضرتعالی نشان دادن میزان شریعتمداری خود شما باشد و بقیه دیگر حواشی است..امّا نکته ای که برای من جالبتر است این است که شما فرمودید مرغ میل کردید...با تفاصیلی که فرمودید این مرغ باید ذبح غیر شرعی باشد !!..جهت آنکه دیگر بار دچار این زحمات نشوید عرض می کنم که شما قبل از سفر می توانید غذای اسلامی سفارش بدهید که با کمال میل به شما می دهند و از این زحمات هم خلاص میشوید!
2- در رابطه با ماجرای دست دادن و شرح کشاف آن بازهم بنظر میرسد که هدف نشان دادن میزان مجاهده با نفس شما است تا بیان شرعیت..به هر حال پیشنهاد می کنم روی این چیزها وقت نگذارید و بیشتر سعی کنید با تماس و مطالعه دریابید گه چه کاری میشود کرد..از باب تذکر عرض میکنم که در اینجا جوانان تحصیلکرده دوست دارند با استدلال چیزی را بشنوند..بعلع ه این تعبیر کمی خدای اینجا با ایران فرق دارد!..خدای اینجا با استدلال همدلی بیشتری دارد تا مقلد بودن.البته نه اینکه اینجا هم از آن تیپ مودرد نظر شما خبری نباشد..نه..سرچشمه جوشان دین در میهن ما کم بی اثر نبوده است ولی خب زمان هم دز حال تغییر است..شما هم برای موضوع مصافحه بهتر است سعی منید به صورت علوی و عقلی نظرتان را بفرمائید..شریعتواری و مجاهده نفس شما را پذیرفتیم..حال استدلال..در ضمن عرض کنم که در بین فقها روی این امر آنظود نیست که اجماع باشد..با امید موفقیت شما

ناشناس گفت...

سلام
من از رفتار شما و این که دست نمیدهید به خانوم ها خیلی خوشم میاد. من خودم در شرق کانادا هستم. خودم اینقدر معتقد نیستم که بتونم دست ندم، اما رفتار شما رو ستایش میکنم.