حدیث روز :

پیامبراکرم (ص) می فرمایند:
« من احبّ فاطمة ابنتی فهو فی الجنة معی و من ابغضها فهو فی النار »
هرکسی فاطمه (س) دخترم را دوست بدارد در بهشت با من است و هرکس با او دشمنی ورزد در آتش جهنم است . ( بحارالانوار ج47 ص 116)

۱۳۹۱ فروردین ۲۹, سه‌شنبه

تلنگری برای اینکه یادمان نرود ...

این روز ها هوا خیلی  دلگیر شده ، فرقی هم نمی کند کجای دنیا باشی . هر کجا باشی بوی یاس علی همه جا پیچیده ، شاید خیلی ها  حس بویاییشون رو از دست دادن و یا عمدا با عطرها و ادکلن های هزار رنگ و هزار بو ، اسپری کردن رو خودشون آنقدر که تو روحشون هم رسوخ کرده که بگن ما متجدد شدیم و دیگه با عطرها و بوی گل های چند صد ساله سنخیتی نداریم و مدام از اصل خویش فرار می کنند در حالی که آخر خط خیلی واضح و روشنه .
پس اونایی که هنوز عوض نشدن و احساس می کنن این روزها توی این دیار غربت بوی غریبی و ناله و آه بانوی پهلو شکسته میاد مثل آسمان ابری اینجا به یاد مظلومیت ام الانمه حضرت فاطمه طاهره ( سلام الله  علیها ) به سوگ بنشینیم و توشه ای برای روزهای تنهایی و بی کسی خودمون و خانه سوت و کور قبرمون از این روزهای بارانی اهل آسمان و زمین که همنوا شده اند بر دخت نبی بگریند ، توشه ای بچنیم باشد که فریادرس شب اول قبرمان باشد .
بد نیست یادی هم از خانه آخرتمان کنیم و من در اینجا با حدیثی از حضرت رسول اکرم (ص) تلنگری اول به خودم و دوم به دوستداران اهل بیت (ع) می زنم که یادمان نرود عاقبت خانه نشین کدام خانه خواهیم شد ، باشد که بیدار شویم . 


حضرت رسول اکرم (ص) فرمودند (1) : 
                                            اَلْقَبْرُ یُنادِی کُلُّ یَوْمٍ بِخَمْسَ کَلَماتٌ
                                       قبر در هر روز پنج کلمه را فریاد میزند


1. اَنا بَیْتُ الْوَحْدَه فَاحْمِلوا اِلیَّ اَنیساً
من خانه تنهاییم پس با خود انیس و مونسی به سوی من آورید(تلاوت قرآن)
2. اَنا بَیْتُ الْظُّلْمَه فَاحْمِلوا اِلیَّ سِراجاً
من خانه تاریکی هستم پس با خودتان چراغی به سوی من آورید.(نافله شب)
3. اَنا بَیْتُ التُرابْ فَاحْمِلوا اِلیَّ فِراشاً
من خانه خاکیی هستم پس با خودتان فرشی به سوی من بیاورید.(عمل صالح)
4. اَنا بَیْتُ الْعِقابْ فَاحْمِلوا اِلیَّ تَرْیاقاً
من خانه گزندگان هستم پس با خودتان پادزهری به سوی من بیاورید ( لااله الا الله و محمد رسول الله و علی ولی الله)
5. اَنا بَیْتُ الْفَقْرْ فَاحْمِلوا اِلیَّ کَنْزاً

من خانه فقر هستم پس با خودتان گنجی به سوی من بیاورید (صدقه)


_______________


1- نهج الفصاحه ص 438 
                        

هیچ نظری موجود نیست: