حدیث روز :

پیامبراکرم (ص) می فرمایند:
« من احبّ فاطمة ابنتی فهو فی الجنة معی و من ابغضها فهو فی النار »
هرکسی فاطمه (س) دخترم را دوست بدارد در بهشت با من است و هرکس با او دشمنی ورزد در آتش جهنم است . ( بحارالانوار ج47 ص 116)

۱۳۹۰ اسفند ۲۲, دوشنبه

دل نوشته

هو المحبوب
سلام : من مجید رسولی هستم ، تازه وارد کانادا شدم و اقامت کانادا را دارم . وقتی برای اولین بار وارد ونکوور بزرگ شدم خیلی احساس عجیبی داشتم شهر خیلی خوب و قشنگی هست و دارای مردمان بسیار خوبی ، به طوری که به عنوان یک روحانی که با لباس در شهر تردد می کنم کوچکترین بی احترامی و یا احساس بدی بهم دست نمیده ، خیلی از محله های شهر را گشتم ولی یه چیزی منو خیلی دلگیر کرد و اونهم این بود که تو کل این شهر یه مسجد با گنبد و مناره اسلامی ندیدم همونجا بود که نیت کردم و توسل کردم به حضرت فاطمه زهرا (س) که من به شدّت به ایشون علاقه دارم ، گفتم خانوم فاطمه (س) کمکم کن تا بتونم به آرزوم تو این شهر برسم و اون چیزی نیست جزء ساخت و احداث اون مسجدی که دارای گلدسته و گنبد بزرگ باشه و نیت کردم اسمشو بذاریم « مسجد حبّ الزهرا (س) » البته به لطف مومنین و خیّرین و هم وطن های عزیزم .
ولی بعد از اینکه با چندتا از هم وطن ها آشنا شدم گفتند نمیشه پول میخواد و ایرانی ها اینقدر ندارند که یک پروژه به این بزرگی را راه اندازی کنند ولی یه چیز ته دلم می گفت حتما این اتفاق خواهد افتاد و منو مصممّ می کرد تا اینکه گفتم اوّل از اینترنت و فضای سایبری استفاده کنم و وبلاگ مسجد را راه اندازی کنم تا بعد ، خدا بزرگه .
وقتی با لباس تو خیابون راه می رم بعضی از هموطنان بد جور به من نگاه می کنند و بعضیشون هم می آیند و خوش آمد و احوالپرسی می کنند ، یه عدهّ می گن این آخونده حکومتی است و یه عده می گن نه آخوند معمولی هست ویااینکه چند روز پیش رفته بودم یه فروشگاه یه ایرانی هم وطن به اون یکی دیگه از هم وطنم می گفت : « کی به این آخوند دو زاری ویزا داده اومده کانادا » جوابشونو ندادم آخه اینا هم به قول حاتمی کیا مردم همین گربه هستند (نقشه ایران ) و من همشون را دوست دارم حتی اگه اونا منو دوست نداشته باشند اگه دلشون با فحش دادن به من و مسخره کردن من خوش میشه من باید خیلی آدم نامردی باشم دل خوشی هم وطنم و برادر و خواهرام رو از شون بگیرم .
حرف آخر :
من یک طلبه ام و سرباز امام زمان و دیوانه اهل بیت نه میخوام بهم بگن حجه الاسلام والمسلمین ، نه دکتر و نه القاب دیگه همون اسم کوچیکم را صدا بزنن بیشتر خوشحال می شم نه دنبال نانم و نه دنبال نام اگر خدا بخواهد ، امّا هر کی از هم وطنام مشکلی و یا سئوال شرعی و یا حتی دنبال گوشی می گشت که به درد و دلاشون گوش بده و یا اینکه عقده ای از چیزی داره ایمیل بزنه و من شماره تلفنم را می دم و به من بگن تا خالی شن .
من نه به سیاست کار دارم و نه به کسی وابسته ام و من تنها وابستگیم به خداست و اهل بیت (ع) و شما هم وطنای گلم تو این شهر اگه منو به عنوان یه برادر کوچک قبول کنید . کمکم کنید و دعامم کنید تا در این وبلاگ بتونم دین خودم به حضرت زهرا (س) را ادا کرده باشم .
یا حق
الاحقر شیخ مجید رسولی

۳ نظر:

حسام گفت...

از آشنایی تان خوشوقت شدم. منهم از هموطنان شما مقیم کانادا هستم و برایم خیلی جالب و مایه مباهات است که شما با لباس روحانیت اینجا ظاهر می شوید. خدا نگهدرتان باد و التماس دعا دارم. ضمنا استدعایم این است که نظرات شیطان صفتان را از اینجا پاک کنید که "محرم دل نیست جای صحبت اغیار..."

از تبار فامرین گفت...

دوست عزیز من نیز از وجود شما هم وطنان عزیزی چون شما که مایه افتخار و مباهات حقیر هستید بسیار مسرورم .اینکه برخی از هم وطنان ادب را رعایت نمی کنند من از طرف آنها از شما عذرخواهی می کنم چونکه به فرموده سید المرسلین (ص) ایشان جاهل هستند و هنوز در جهل به سر می برند و جاهلان را مذمت کردن شایسته نیست و بگذار تا ایشان عقده های خود را باز کنند بلکه از جهل رهایی یابند چون در عیش و ناز خود فرو رفته اند.
به قول سعدی :
گر این پادشاهان گردن فراز /
که در لهو و عیش اند و در کام و ناز/
درآیند با عاجزان به بهشت /
من از گور سر برندارم از خشت /
هم وطن گرامی بگذار تا در کام و ناز خود باشند.
موفق و موید باشید تشکر از نظرتان که مایه دلگرمی حقیر است
با تشکر مجید رسولی

علوی گفت...

با سلام . من هم از شیعیان تبرائی مقیم ونکوور هستم و امیدوارم که شما هم به هر دلیلی در این شهر هستید موفق باشید و در راستای تبلیغ و ترویج فرهنگ شیعی و حقوق ضایع شده و از دست رفته مادر شیعیان حضرت زهرا و پدرمان حضرت علی علیه السلام إنشاء الله ..