حدیث روز :

پیامبراکرم (ص) می فرمایند:
« من احبّ فاطمة ابنتی فهو فی الجنة معی و من ابغضها فهو فی النار »
هرکسی فاطمه (س) دخترم را دوست بدارد در بهشت با من است و هرکس با او دشمنی ورزد در آتش جهنم است . ( بحارالانوار ج47 ص 116)

۱۳۹۱ خرداد ۱۰, چهارشنبه

دختر فکر بکر تو

باز از نسیم سحر خواهم پرسید
که بوی تو را خواهد آورد یا نه ؟
 در این سوی دنیا آیا پر خواهد شد هوای این شهر
به بوی پیراهت یا نه ؟
چشم یعقوب به معجزه دم مسیحای تو شفا خواهد یافت یا نه ؟
به سید گفته ام که زود شال و کلاه نکند
که شاید تقدیر، سلمای  قدم  را فدای لیلای حدوث کند
آیا باز باران عشق تو در این سرزمین بارانی
گونه هایم را خیس خواهد کرد یا نه ؟
آنجا که ابر بود و ابر آیا نوری از رخسار تو
تجلی پیدا خواهد کرد یا نه ؟
آیا گم خواهم شد در میان این همه کوچه های این شهر
مرغی را که فقط راه بلد  بام آشیانت کرده ای
مرغ خیالم پر می کشد و می نشیند بر کنج دختر فکر بکر تو
تا شاید تسلی بر دل صد چاکم باشد
تا تو نیایی آسمان دلهامان آفتابی نخواهد شد
حتی اگر تمام شب ها هم آفتابی باشد
پس هر روز سپیده دمان رنگین کمان آسمان را خواهم شمرد
به امید آنکه فردا آخرین شمارشم باشد
و اینبار نسیم سحر خبر آمدنت را بیاورد
تا باور کنم رویاهای من سراب نبود 


شائق ایرانی (مجید رسولی )
ونکوور بهار 91 

هیچ نظری موجود نیست: